Bewegen met rugpijn

Voor mensen met rugpijn biedt MOVECLEVER een programma aan waarin pijnvrij bewegen de doelstelling is!

Wat houdt dit programma in?

Om een goed beeld te krijgen van jouw rugproblemen en een ideaal resultaat te behalen, gaan we van start met een bewegingsanalyse. In deze analyse sporen we het probleem op door verschillende oefeningen te doen en deze te koppelen de pijnklachten die jij ervaart.
Het rugprogramma volgt een persoonlijk traject van beweegsessies waarin we jouw specifieke rugklachten aanpakken.

Bij MOVECLEVER zijn we er rotsvast van overtuigd dat alles in het lichaam verbonden is met elkaar.

Daarom volgen we deze stappen:

Stap 1: Bij rugpijn gaan we in de eerste fase de rug niet onnodig belasten. Eerste zullen we de gewrichten activeren die gemaakt zijn om schokken de absorberen. Namelijk de voeten en de heup.

Stap 2: Breng uw rug in beweging met maximale ondersteuning van heup & voet. De rug dient pijnvrij te bewegen.

Stap 3: Laat de spieren van het lichaam ontspannen door ritmische bewegingsoefeningen.

Stap 4: Laat uw beenspieren terug werken! Voel de kracht terug in uw benen.

Stap 5: Ontspan de rug en stretch de spieren aan de achterzijde van uw benen.

Stap 6: laat uw benen en rug samenwerken!

Stap 7: Activeer uw buik- en rugspieren.

Stap 8: Beweeg in verschillende richtingen zonder pijn.

Praktische informatie:

Interesse gekregen in onze aanpak tot een pijnvrije rug? Neem contact op met ons en we starten met het afnemen van een bewegingsanalyse (€75)

Of kom naar onze workshop ‘bewegen met rugpijn’ op 16 mei 2019.

Schrijf je hier in